O mnie

Wojtek Kardyś na tle Watszawy

Cześć!

Tak jak wspomniałem wcześniej, mam na imię Wojtek Kardyś i tak, uwielbiam Internet. Jest moją pasją, którą rozwijam już od dekady. Nikt, z rodzinnego Krosna, nie podejrzewał, że wyląduje w branży internetowej. Zwłaszcza, że studiowałem Filozofię (najpierw Uniwersytet Rzeszowski, potem Uniwersytet Jagielloński), która jednak doskonale mnie przygotowała do internetu, marketingu i PR, w końcu gdzie indziej można nauczyć się myślenia abstrakcyjnego, szybkiego czytania ze zrozumieniem i dyskusji, jak nie na Filozofii.

Obecnie specjalizuję się w szeroko rozumianej komunikacji Internetowej, digital marketingu, influencerach, video contencie, employer oraz personal brandingu.

Od 2014 roku specjalizuje się w marketingu influencerskim (pracowałem w pierwszej w Polsce agencji, która została stworzona stricte pod tę gałąź marketingu).

 

Pracę na etacie zakończyłem w 2017 roku. Wtedy rozpocząłem swój „polish dream” (czasami jednak myślę, że bliżej do „polish nightmare”) i wraz ze swoim wspólnikiem – Adrianem Kilarem – założyliśmy agencję Good For You, specjalizującą się w video contencie, konsultacjach i szkoleniach.

Filmy oraz kino od dziecka było moją pasją. Nawet swego czasu próbowałem się dostać na kierunek powiązany z kinem (próbowałem do szkół filmowych oraz na kierunek Filmoznawstwo). Wylądowałem na Filozofii, co jednak nie przeszkodziło mi w ukończeniu studiów podyplomowych – Scenariopisarstwo, w Krakowie.

Od 2018 roku prowadzę swoją audycję w Radio Kampus – Cotygodniowy Przegląd Internetu. Była to pierwsza taka audycja w Polsce, z udziałem influencerów, z którymi to wspólnie podsumowaliśmy najnowsze wydarzenia w Internecie.

Od 2019 roku, razem z Bartkiem Foszerem, tworzymy duet video-podcastowy na temat biznesu, marketingu i pieniędzy: Kardyś&Foszer.

Warto wspomnieć o szkoleniach i warsztatach, które regularnie prowadzę od 2016 roku. Głównie dotyczą influencerów oraz tworzenia video contentu. Jednak w swojej karierze szkoleniowca (i wykładowcy, bo prowadzę zajęcia dla studentów), prowadziłem warsztaty na temat social mediów, trendów w Internecie, bezpieczeństwa w Internecie oraz kreowania personal brandingu.

Dotychczas zdobyłem dla swoich klientów ponad 6 nagród branżowych. Jeżeli chcesz do nich dołączyć, daj mi znać i napisz do mnie.

Wojtek kardyś na konferencji

Publikacje z moim udziałem

W pierwszej zakładce „O mnie” znajdziesz teksty, które zostały napisane na temat moich skromnych osiągnięć. W zakładce „Moje tekst” znajdziesz artykuły, które napisałem dla różnych magazynów i pism branżowych. Zakładka „Moje komentarze”, jak sama nazwa wskazuje, zawiera teksty, w których znajdziesz moje komentarze dotyczące marketingu, social mediów, kampanii reklamowych, influencerów etc. I w końcu, last but not least, w „Moje wystąpienia” znajdziesz prelekcje, szkolenia, konferencję w których uczestniczyłem i które zostały nagrane. Miłego czytania i oglądania. Enjoy!

O mnie

Tutaj znajdziesz teksty, które zostały napisane na temat moich skromnych osiągnięć

Radio Kampus rozpoczęło emisję nowej audycji „Radiowe AMA”, prowadzącym Wojtek Kardyś. To audycja poświęcona influencerom i blogerom

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radiowe-ama-nowym-programem-radia-kampus-prowadzacym-wojciech-kardys

Wojciech Kardyś, dotychczasowy new business manager Szeri Szeri, po trzech latach zdecydował się odejść z firmy. Wraz z Adrianem Kilarem założyli dom produkcyjny. To jest początek czegoś wspaniałego.

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wojciech-kardys-odchodzi-z-szeri-szeri-zalozyl-wlasny-dom-produkcyjny

Według Łucji Gdala zostałem człowiekiem roku 2019 za odwagę w podjęciu tematu kupowania followersów na Instagramie

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-wydarzylo-sie-w-2018-roku-w-marketingu-internetowym-co-przyniesie-2019-rok-podsumowanie/page:3

Wojtek Kardyś i Bartłomiej Foszer uruchomili nowy video podcast o marketingu i biznesie. W programie, prowadzący zapraszają ekspertów z branży digitalowej, twórców, managerów, przedsiębiorców by rozmawiać o marketingu, pieniądzach i biznesie. To pierwszy tego typu program w Polsce.

Link: https://admonkey.pl/wojtek-kardys-i-bartek-foszer-wystartowali-z-programem-o-marketingu-i-biznesie/

Wojciech Kardyś w sobotę poprowadził innowacyjny, autorski program w Radiu Kampus. Jest to rozmowa na zasadzie AMA (ask me anything). Z pytaniami zmierzą się najwięksi influencerzy (blogerzy i youtuberzy) w Polsce. Audycji będzie można posłuchać w każdą sobotę o godzinie 13:00.

Link: https://admonkey.pl/o-influencerach-blogerach-radiu/

W ubiegłym roku ze swoim podcastem wystartowali Wojtek Kardyś i Bartłomiej Foszer. Do swojego programu zapraszają ekspertów z branży digitalowej, twórców internetowych oraz przedsiębiorców, a tematy rozmów związane są z szeroko pojętym marketingiem i biznesem.

Link: https://nowymarketing.pl/a/24767,marketingowe-podcasty-cz-1-kardys-foszer

Moje Teksty

Tutaj znajdziesz artykuły, które napisałem dla różnych magazynów i pism branżowych

Jaki był 2019 w influencer marketingu? Co zdarzy się w 2020? W kolejnej części cyklu podsumowań roku portalu Wirtualnemedia.pl oddajemy głos przedstawicielom branży influencer marketingu. Reprezentują oni agencje, domy mediowe i sieci partnerskie. Eksperci wskazują kluczowe wydarzenia z 2019 i najważniejsze trendy na 2020

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/podsumowanie-roku-2019-w-influencer-marketingu-trendy-na-2020/page:3

Rok 2018 oczami ekspertów influencer marketingu. Prognozy na 2019. W kolejnej części naszego podsumowania branży mediów, swoimi wnioskami dzielą się eksperci z zakresu influencer marketingu. Prognozują też trendy na rok 2019

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/influencer-marketing-prognozy-na-2019/page:4

Podsumowanie roku w social mediach. Prognozy na rok 2020 Zapraszamy do lektury drugiej części podsumowania roku 2019 i trendów na 2020, które przygotowali eksperci branży social media.

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/podsumowanie-roku-w-social-mediach-2-prognozy-na-rok-2020

Jak stać się sławny na Instagramie? Dzisiejszy tekst jest napisany z myślą o facetach, mężczyznach, tatusiach, trenerach personalnych i wszystkich innych ”Dawidach Wolińskich”.

Link: https://noizz.pl/lifestyle/jak-stac-sie-slawnym-na-instagramie-wasz-noizz/fcpsm3f

Wojna na wyświetlenia. Sylwester Wardęga vs. DannyFerreri. Sylwester Wardęga, który kilka lat temu zasłynął tym, że przebrał psa za pająka, oskarżył wschodzącą gwiazdę sieci – Danny’ego Ferreri – o kupowanie wyświetleń na YouTube. I tak jak w przypadku większości dram (Rozenek vs. Rusin, Vogule Polska vs. TVN), Internet podzielił się na pół. Kto ma rację? Wpierw przeanalizujmy ten przypadek

Link: https://noizz.pl/opinie/drama-wardega-danny-ferreri-kto-ma-racje/6y9rk0d

Pryszcze, krzywy nos lub gorszy dzień? Bycie pięknym na Instagramie jest tanie. Wystarczy 29 zł. „W Internecie nikt nie wie, że jesteś psem” – brzmi słynny podpis pod rysunkiem satyrycznym, który ukazał się w „The New Yorkerze” w 1993 roku. Opowieść o dzisiejszym Instagramie pozwala nieco zmodyfikować to porzekadło: „Na Instagramie niewiele osób wie jak naprawdę wyglądasz, więc możesz się nieco upiększyć”.

Link: https://noizz.pl/big-stories/aplikacje-zmieniajace-twarz-na-instagramie-jak-z-nich-korzystaja-blogerzy/d7y48qh

W miesiąc każdy może zostać influencerem. Zobacz, jak kupuje się popularność na Instagramie. Instagram, to obecnie najpopularniejsza aplikacja wśród moich znajomych (globalnie, już ponad miliard użytkowników miesięcznie). Każde przeżycie, moment, chwila musi się znaleźć na Instagramie (lub Instastories). Bo to już nie jest aplikacja do wrzucania zdjęć swojego jedzonka. To potężne narzędzie do tworzenia iluzji pięknego życia (#TakTrzebaŻyć) i (a raczej, przede wszystkim) zręcznym kombajnem do zarabiania sporych pieniędzy. I na tym drugim aspekcie, chciałbym dzisiaj się skupić.

Link: https://noizz.pl/nauka-i-technologia/jak-kupuje-sie-lajki-i-followersow-na-instagramie/1wqvcf6

Czy w roku 2020 pęknie bańka influencerska!? Według Wikipedii bańka spekulacyjna to „ […] samonapędzający się proces niezrównoważonego wzrostu lub spadku cen dóbr na rynku. Często związany z »nadaktywnością rynkową«, która ma charakter przejściowy. Po okresie stosunkowo szybkiego wzrostu cen dóbr następuje gwałtowny ich spadek, często nazywany »pęknięciem bańki« (krachem), co najczęściej związane jest z radykalnym spadkiem wartości zasobów wielu inwestorów”. Czy mamy więc taką bańkę w marketingu influencerskim?

Link: https://marketerplus.pl/teksty/artykuly/czy-w-roku-2020-peknie-banka-influencerska/

Influencer branding – jak skutecznie budować markę z instagramerami. Branża influencermarketingowa w Polsce istnieje od około 5 lat i rozrosła się do niesamowitych rozmiarów. Według Mediakix (globalna agencja zajmująca się influencerami) rynek influencerski w 2020 roku może być wart nawet 10 miliardów dolarów! Wszyscy chcą teraz robić marketing influencerski, jednak niezbyt wielu wie, jak – w końcu ilu można wykształcić ekspertów w ciągu 5–6 lat? Dlatego właśnie postanowiłem zebrać najczęściej zadawane mi pytania odpowiedzieć na nie na łamach „Magazynu Online Marketing”.

Link: https://o-m.pl/artykul/influencer-branding-jak-skutecznie-budowac-marke-z-instagramerami

Jak zmierzyć wiarygodność? Szkoli, wykłada, doradza i pomaga, poza tym łączy marki i influencerów do dobrych kilku lat. Twierdzi, że wiarygodność internetowego twórcy da się zmierzyć. Jak? Tym Wojtek Kardyś podzielił się z nami w rozmowie. Pogadaliśmy także o tym, dlaczego ludzie nie przepadają za influencerami, czy dobrze jest kupować followersów oraz co zrobić, żeby Instagram nie wpędzał nas w depresję.

Link: https://lettly.com/jak-zmierzyc-wiarygodnosc-rozmowa-z-wojtkiem-kardysiem/?fbclid=IwAR0b9H3c1b3U6PrzjJcbCvktB8VzG6mxKcfaGTo6LEn7s4NqoVEYIBg-qKY

Wirtualni influencerzy na Instagramie. Pierwszym globalnym influencerem, który w całości został wykreowany przez komputer (a dokładniej tajemniczą firmę Brud) była 19-letnia dziewczyna z Kalifornii (pochodzenia brazylijskiego), Lil Miquela tudzież Miquela Sousa. Pojawiła się ona w 2016 r. i do dzisiaj jest najpopularniejszą i najbardziej rozpoznawalną wirtualną instagramerką. Na ten moment (luty 2020 r.) obserwuje ją prawie 2 miliony followersów. Zapewne dlatego, że ma niezbędne składniki do osiągnięcia sukcesu: niebanalny wygląd, kontrowersyjne (krzykliwe) stroje, odwagę do wyrażania swojego zdania i społecznego aktywizmu. Gdy przeglądam jej Instagram, zapominam, że patrzę na avatara. Jej wpisy są błyskotliwe, dowcipne, a niekiedy wręcz filozoficzne.

Link: https://sprawnymarketing.pl/wirtualni-influencerzy-na-instagramie/?fbclid=IwAR3aa7Bo2A5DfJ2S0fedH-SI3AIA59RBoucW3zGdnmuGYXGRmEYI-wJMecg

Moje Komentarze

Tutaj, jak sama nazwa wskazuje, są teksty, w których znajdziesz moje komentarze dotyczące marketingu, social mediów, influencerów, kampanii reklamowych etc.

Komentarz dla magazynu My Company na temat Najpopularniejsi polscy fit-influencerzy

Link: https://mycompanypolska.pl/artykul/3871/najpopularniejsi-polscy-fit-influencerzy

Komentarz w sprawie głośnej akcji Hotel The White Mooose Cafe i nie zapraszaniu influencerów

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/influencerom-wstep-wzbroniony-czyli-jak-caly-internet-uslyszal-o-the-white-moose-cafe

komentarz do słynnego “żebranie” influencerów o jedzenie w Sopocie. Właściciel restauracji „Cały Gaweł” z Sopotu otrzymywał przed tegorocznym Opener’em dziesiątki wiadomości od influencerów w zamian za reklamę jego lokalu w ich postach.

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/influencerzy-prosza-o-darmowe-uslugi-eksperci-pierwsi-zebralismy-od-influencerow_1

komentarz do Fake followersi na portalach społecznościowych. Marki płacą miliardy dolarów rocznie za wypromowanie swoich produktów za pośrednictwem influencerów w mediach społecznościowych. Jednak jak wynika z najnowszych badań, fałszywi obserwatorzy w mediach społecznościowych będą w tym roku kosztować reklamodawców 1,3 miliarda dolarów.

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/falszywi-obserwatorzy-to-dla-reklamodawcow-rocznie-koszt-1-3-miliarda-dolarow

Chińska aplikacja ZAO bije rekordy popularności. „Maszyna do tworzenia fake newsów”, mój komentarz

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/chinska-aplikacja-zao-bije-rekordy-popularnosci-maszyna-do-tworzenia-fake-newsow

Komenatrz do afera fanpage na Facebooku. Wskutek błędu na Facebooku przez kilka godzin można było sprawdzać, kto współprowadzi popularne fanpage’e. Okazało się, że na stronie Mateusza Morawieckiego wpisy publikuje dyrektor ds. marketingu sportowego PKO BP Mariusz Chłopik, na fanpage’u Antoniego Maceierewicza

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-blad-luka-ujawniono-administratorzy-fanpage-e-morawiecki-macierewicz-holownia-szydlo-sok-z-buraka

Ukrywanie polubień, w lipcu Instagram rozpoczął pierwsze testy ukrywania liczby polubień. Teraz swój eksperyment rozszerza na inne kraje, zmiana od piątku obowiązuje również na polskich kontach.

Link: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-ukrywa-liczbe-polubien-pod-postem

Influencer marketing na przełomie 2019/2020. Które kampanie influencer marketingowe okazały się najciekawsze w 2019 roku? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed influencer marketingiem w 2020 roku?

Link: https://nowymarketing.pl/a/24635,influencer-marketing-na-przelomie-2019-2020-cz-1

Jak poprawnie mierzyć i oceniać skuteczność influencer marketingu? Z jakimi wyzwaniami najczęściej muszą zmierzyć się marketerzy przy wykorzystywaniu influencer marketingu? Jakie narzędzia pomogą ocenić efektywność współpracy z influencerami, a jakie błędy są najczęściej w tej kwestii popełniane?

Link: https://nowymarketing.pl/a/21710,jak-poprawnie-mierzyc-i-oceniac-skutecznosc-influencer-marketingu

Influencer marketing na przełomie 2018/2019 Które kampanie influencer marketingowe okazały się najciekawsze w 2018 r.? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed influencer marketingiem w 2019 roku?

Link: https://nowymarketing.pl/a/20800,influencer-marketing-na-przelomie-2018-2019

Zawód: New Business Manager Kim jest New Business Manager? Jakie umiejętności powinien posiadać i co należy do jego obowiązków? Jak wyglądają zarobki na tym stanowisku? W naszym cyklu przybliżamy szczegóły i ciekawostki dotyczące konkretnych zawodów. Tym razem ponownie zajmiemy się stanowiskiem New Business Managera.

Link: https://nowymarketing.pl/a/14069,zawod-new-business-manager-kariera-w-marketingu-cz-3

Kinga Rusin postąpiła w najgorszy możliwy sposób Medioznawcy jednoznacznie oceniają zachowanie Kingi Rusin po Oscarach: co prawda jest dziennikarką, więc musi zdobywać informacje, ale nie zmienia faktu, że „wypięła się” na zasady ustalone przez gospodarzy imprezy w Los Angeles

Link: https://gwiazdy.wp.pl/medioznawca-kinga-rusin-postapila-w-najgorszy-mozliwy-sposob-6478202275129473a

Moje Wystąpienia

Poniżej znajdziesz prelekcje, szkolenia, konferencję w których uczestniczyłem i które zostały nagrane. Miłego oglądania!